Selasa, 10 November 2015

Apa Adakah Homeopati Cure?

Apa Adakah Homeopati Cure?

Persoalan apa jenis penyakit yang dirawat oleh homeopati adalah salah satu yang paling biasa. Ini tidak menghairankan, memandangkan pesakit yang berminat dalam rawatan penyakit tertentu dan ia adalah penting untuk dia atau dia tahu sama ada homeopati dalam merawat penyakit tertentu.

Sementara itu, soalan ini tidak sepenuhnya betul. Homeopati tidak merawat penyakit dengan "nama" tetapi lebih kepada pesakit tertentu dengan tanda-tanda yang jelas - tanda-tanda penyakit ini. Walau bagaimanapun, saya masih akan cuba untuk menjawab soalan ini.

Berbanding dengan rawatan lain, kesan yang terbaik homeopati dalam rawatan penyakit neurosis, vegetatif-vaskular dystonia, insomnia, sakit kepala, dan juga untuk penyakit-penyakit biasa saluran gastrousus: gastritis kronik, kolitis, cholecystitis, buasir dan sembelit.

Banyak penyakit sistem dan susu kelenjar kelamin wanita biasanya berkesan diubati dengan homeopati dan yang sama adalah benar untuk Prostat kronik, mati pucuk. Ini juga terpakai kepada penyakit sistem kencing - penyakit radang buah pinggang, masalah lemah kawalan kencing.

Homeopathy telah membuktikan dirinya dalam rawatan penyakit sistem pernafasan - bronkitis, bronkial asma, resdung, tonsillitis, otitis, tonsillitis dan resdung. Penyakit kulit - melecet dan jerawat, gatal-gatal, ekzema, dermatitis atopik, psoriasis, ketuat, HPV dan ketuat biasanya boleh dirawat. Tawaran Homeopati dengan akibat kedua-dua fizikal (kejutan, terbakar, luka, gigitan) dan psiko-emosi (kesan ketakutan, kekecewaan, kemarahan, kebencian, dan lain-lain) kecederaan, adalah berguna dalam kes-kes di negeri-negeri sempadan minda manusia. Ia juga membantu dalam rawatan obesiti dan normal metabolisme badan.

Homeopati adalah sangat berkesan dalam rawatan pelbagai penyakit pediatrik.

Penyakit-penyakit ini biasanya belum dibangunkan, tidak lagi "lebih dirawat" dan dengan itu kesan rawatan homeopati yang betul boleh dilihat dengan cepat.
Kerap kali ibu bapa membawa anak-anak dengan beberapa gejala fizikal dan terkejut apabila rawatan homeopati menormalkan masalah mental - hiperaktif hilang, tingkah laku yang baik, kanak-kanak itu menjadi kurang berubah-ubah. Tetapi ini tidak seharusnya menjadi kejutan, sebenarnya dipilih dengan betul ubat homeopati bermula dengan kesan ke atas minda dan menormalkan parameter umum badan. Selepas ia "bangun di landasan yang betul" badan itu sendiri mampu untuk mengatasi penyakit ini.

Homeopati tidak merawat apendiks, ia tidak berhenti multiple sclerosis, rheumatoid arthritis dan lain-lain "sistemik" penyakit dan ia tidak menggantikan kaedah pembedahan rawatan (apabila perlu).

Tetapi dalam semua keadaan ini ia boleh menjadi pelengkap kepada rawatan sedia ada, menghapuskan gejala individu, menstabilkan keadaan akut, mengurangkan jumlah serangan dan memandu penyakit ke dalam remisi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar