Selasa, 10 November 2015

Menyembuhkan Asli untuk Tekanan Darah Tinggi untuk Meningkatkan Kesihatan Anda

Menyembuhkan Asli untuk Tekanan Darah Tinggi untuk Meningkatkan Kesihatan Anda

Tekanan darah tinggi adalah salah satu faktor risiko utama untuk penyakit jantung dan strok. Berjuta-juta orang mengalami keadaan ini, termasuk orang dewasa, kanak-kanak, dan warga tua sama. Walaupun terdapat banyak ubat-ubatan preskripsi yang boleh membantu untuk merawat tahap HBP tinggi, ramai pesakit lebih suka untuk memilih penawar semula jadi untuk tekanan darah tinggi sama ada sebagai alternatif kepada mereka, atau untuk membantu mereka bekerja dengan lebih berkesan.

Gabungan diet dan gaya hidup pilihan yang betul boleh membuat perbezaan besar dalam bacaan tekanan darah anda. Penawar semula jadi untuk tekanan darah tinggi tidak semestinya melibatkan apa-apa yang sukar. Sebaliknya, mereka membolehkan anda untuk mengambil lihat pada tabiat harian anda dan mengarahkan mereka ke arah kehidupan yang lebih sihat.

· Mengurangkan bahan-bahan yang tidak perlu yang meningkatkan tekanan darah - Terlalu banyak bahan-bahan tertentu yang serupa dalam kehidupan kita, seperti garam (sodium) dan alkohol boleh memberi kesan yang dramatik pada tahap tekanan. Cuba untuk mengurangkan pengambilan bahan-bahan ini dan menonton tahap tekanan darah anda jatuh. Belajar membaca label produk akan menjadi sangat berguna dalam usaha ini.

· Meningkatkan tahap aktiviti harian anda - Orang yang mengamalkan gaya hidup yang tidak aktif mempunyai risiko yang lebih besar daripada tekanan darah yang meningkat daripada orang-orang yang aktif setiap hari. Berjalan-jalan, menggunakan tangga, menunggang basikal anda, atau mengambil bahagian dalam apa-apa aktiviti lain yang meningkatkan pernafasan anda dan mendapat jantung anda mengepam untuk sekurang-kurangnya tiga puluh minit setiap hari.

· Mencapai berat badan yang sihat - Berat badan berlebihan secara automatik menimbulkan HBP itu. Lemak lebih berlebihan badan anda menjalankan, lebih keras hati yang mesti bekerja untuk mengepam darah. Berbincang dengan doktor anda mengenai beransur-ansur program penurunan berat badan yang sihat yang akan membawa anda ke dalam betul indeks jisim badan (BMI).

· Berhenti merokok - Anda sudah mungkin telah mendengar banyak perkara mengenai faedah berhenti merokok, seperti mengurangkan risiko kanser tertentu. Apa yang tidak perokok tahu bahawa merokok juga boleh mengeraskan arteri yang menyebabkan tekanan meningkat.

· Periksa ubat-ubatan anda yang lain - Beberapa preskripsi biasa dan over-the-kaunter ubat-ubatan boleh termasuk peningkatan dalam tekanan darah satu kesan sampingan yang berpotensi mereka. Ini boleh termasuk pil kawalan kelahiran, beberapa pil diet, beberapa ubat alahan, dan beberapa ubat-ubatan sejuk.

· Makan makanan yang seimbang pemakanan - Makan makanan yang kaya dengan nutrien termasuk vitamin dan mineral boleh membuat perubahan yang besar dalam kesihatan keseluruhan badan anda dan oleh itu keupayaan jantung anda untuk mengepam darah ke seluruh sistem peredaran darah anda. Walaupun diet yang betul adalah cara terbaik untuk menerima nutrien ini, tambahan juga boleh membantu. Berbincang dengan doktor anda mengenai tahap penggunaan Omega-3 asid lemak, magnesium, kalium, dan kalsium.

· Jauhkan tekanan anda ke bawah - Orang yang tinggal dengan tahap yang lebih tinggi tekanan sering mempunyai tekanan darah tinggi, juga. Jangan lupa untuk mengambil masa untuk merehatkan diri, adakah sesuatu yang sihat untuk diri sendiri setiap hari, dan bernafas!

Ini penawar semula jadi untuk Tekanan Darah Tinggi tinggi boleh menjadi sangat membantu untuk mengawal tahap anda ke bawah dan membantu anda untuk sama ada mengelak daripada menggunakan ubat-ubatan preskripsi, atau mengurangkan dos semasa anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar