Selasa, 10 November 2015

Jumpstart Sneaker Belah Anda

Jumpstart Sneaker Belah Anda

Pembeli cenderung untuk memilih kasut sukan untuk melihat mereka, membawa pulang dinamik, mewah, tetapi tidak-semua-yang-selesa kasut, mempercayai bahawa ia adalah satu pengorbanan yang kecil. Walau bagaimanapun kita boleh membenarkan apa-apa pilihan, kesihatan kiropraktik kami adalah sebahagian besarnya ditentukan oleh apa yang kita pakai pada kaki kami, dan khususnya untuk atlet seperti pelari, dan di saat-saat aktiviti sederhana atau berat.

Anda perlu tahu bahawa kaki anda adalah berbeza daripada orang lain yang di planet ini, dan jadi anda perlu mengambil kira ciri-ciri tertentu daripada mereka untuk sepadan dengan pasangan yang sempurna kasut untuk anda. Pilihan yang memberi alasan sekarang akan menyelamatkan anda sakit tidak berkesudahan dan tekanan kemudian ke pinggul anda, kaki, kaki dan belakang.

Sebelum mendapat terlalu spesifik, cuba umumnya mengkategorikan kaki anda. Adakah anda mempunyai kaki tinggi melengkung, rata, atau biasa, dan apa jenis aspek kasut yang terbaik menempatkan kaki anda?

Kaki Normal: Satu kaki seperti ini akan mempunyai gerbang normal dan jejak yang perlahan-lahan suar. Apabila anda melihat jejak, anda akan melihat bahawa bola kaki anda dan tumit disambungkan bersama-sama bahagian luar kaki. Ambil perhatian juga bahawa apabila anda berjalan anda mendarat di bahagian luar tumit dan roll ke dalam. Kasut terbaik bagi seseorang yang mempunyai jenis kaki ini adalah kasut dengan kestabilan, bentuk melengkung sedikit.
Kaki Flat: A kaki dengan gerbang yang rendah yang membuat sejumlah besar bersentuhan dengan tanah - kebanyakan tunggal, sebagai sesuatu perkara yang sebenarnya - dipanggil kaki yang rata. Ini jenis kaki paling biasa mempunyai lebih-pronation, di mana kaki bergolek masuk berlebihan dari tumit ke kaki. Sakit kronik di gerbang tidak umum untuk jenis kaki. A kasut teracu yang mengawal kaki bergerak dan menghalangnya daripada berpusing dan lenturan yang baik untuk jenis ini kaki, seperti yang secara umumnya kasut kestabilan tinggi yang tidak mempunyai banyak kusyen - terutama pertengahan tunggal, di mana ia akan campur tangan dengan kaki ini bentuk semula jadi.
Kaki tinggi melengkung: Kaki dengan lengkungan yang tinggi cenderung untuk meninggalkan kesan tapak kaki dengan hampir keseluruhan memutuskan antara tumit dan bola kaki. Ini mungkin satu petunjuk di bawah-pronation, di mana kaki tidak melancarkan cukup untuk mengurangkan kesan besar setiap bunyi kaki menapak, dan bukannya membuat hubungan dengan tanah pada kuasa penuh setiap masa. Kasut terbaik untuk jenis kaki ini menggalakkan pergerakan dengan menjadi sangat fleksibel, dan mempunyai kusyen tambahan untuk menyerap sebahagian daripada kesan.
Jika anda menghadapi sebarang kesukaran yang hampir sama kaki anda kepada salah satu daripada jenis-jenis ini, anda mungkin melihat kepada chiropractor anda untuk analisis gaya berjalan anda, dan beberapa cadangan kasut yang mungkin sesuai untuk anda.

Apabila anda mendapat untuk peruncit, bersedia untuk membuat pembelian, anda harus ingat garis panduan berikut. Apa yang anda akan lakukan dalam kasut ini tertentu? Untuk berjalan, anda akan memerlukan kasut dengan lebih banyak keupayaan untuk menyerap kejutan di tumit. Jumlah sisi ke sisi gerakan di gelanggang tenis memerlukan kasut dengan satu perjanjian yang baik kestabilan sisi. Kasut yang bagus akan membolehkan kaki anda untuk melancarkan secara semula jadi, dan mempunyai kusyen yang cukup untuk menyerap jangka panjang, kesan rendah yang boleh membina.

Anda mungkin tidak menyedarinya, tetapi masa untuk membeli-belah benar-benar boleh menjejaskan patut kasut anda: pergi apabila kaki anda adalah seperti yang besar kerana mereka boleh mendapatkan, sama ada selepas senaman baru-baru ini, atau lewat hari ini, selepas kerja. Selalunya orang mendapati diri mereka tidak berpuas hati dengan kasut ketat yang selesa pada masa yang sesuai awal. Apabila sesuai, di mana jenis kaus kaki anda akan menggunakan dengan kasut anda dengan kerap, dan juga mana-mana peranti ortotik - dan mana-mana alat lain yang anda akan menggunakan sempena kasut anda. Apa-apa peranti atau kaus kaki boleh secara mendadak mengubah patut kasut, sehingga sebanyak satu saiz atau dua, ini adalah sangat penting.

Juga, anda perlu tahu bahawa tidak semua kasut yang dicipta sama bagi segala maksud, dan anda perlu mengukur semula Saiz kasut anda untuk setiap kasut baru dan permohonan. Jari kaki anda perlu mempunyai ruang yang cukup untuk bergerak di dalam kotak di kaki, apabila cuba pada sepasang kasut baru. Jika ia berasa ketat, maka ia tidak patut. Apabila anda aktif, tumit anda tidak boleh slaid dalam tumit kasut anda, tetapi sesuai dengan selesa dan dengan selesa. Berbual dengan rakan kedai untuk mencari jalan apa kasut yang mereka tawarkan khususnya untuk jenis kaki anda. Ini adalah penting terutamanya jika anda mempunyai kaki rata atau tinggi melengkung, yang kurang kerap disediakan untuk. Kasut sedang dilakukan yang membantu anda mengekalkan postur yang baik, dan untuk meningkatkan tambahan langkah anda. Mendapatkan rasa yang baik untuk keselesaan kasut dengan menjaganya agar tetap selama sekurang-kurangnya 10 minit, jika itu mungkin.

Apabila anda mengukur kaki anda untuk kasut kerana anda perlu setiap kali anda membeli-belah-pastikan anda berdiri, kerana di negeri itu kaki anda adalah lebih rata dan lebih lama daripada ia akan menjadi apabila duduk. Oleh kerana umur dan berat badan anda memberi kesan kepada kaki anda berbeza, tepat mengukur lebar dan panjang masing-masing. Anda sering akan mencari orang dengan kaki saiz yang berbeza.

Kasut dengan memakai berlebihan perlu diganti, mengikut pertimbangan yang baik anda. Apabila pertengahan tunggal diratakan ke titik bahawa ia tidak boleh menyerap kejutan lagi, ia adalah masa untuk melihat ke dalam sepasang kasut baru. Ini penting, kerana anda boleh menyebabkan diri anda untuk mengalami taji tumit, splin shin, plantar fasciitis, dan lain-lain isu-isu kiropraktik dan podiatric jika anda tidak betul menggantikan kasut dipakai.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar