Selasa, 10 November 2015

Burung Cherry - Cari Ciri-ciri penyembuhan Loji (Bahagian 1)

Burung Cherry - Cari Ciri-ciri penyembuhan Loji (Bahagian 1)

Ceri burung adalah pokok atau belukar yang semakin meningkat kepada ketinggian 2-10 meter. Bunga putih aromatik disusun dalam kelompok kira-kira 8-12 sentimeter panjang. Kilang itu mekar pada bulan Mei. Buah berwarna hitam dan berkilat, bulat atau bujur buah berbiji.

Kilang itu boleh ditemui tumbuh di hutan, semak, sungai dan lain-lain Ia biasanya ditanam di taman dan taman. Anda perlu mengumpul buah-buahan burung ceri tanpa gagang bunga pada bulan Ogos dan September, apabila mereka masak. Perubatan rakyat menggunakan bunga, daun dan kulit, juga.

Pulp burung buah ceri mengandungi sehingga 15 peratus tanin, sehingga 8 peratus antocyan, kira-kira 6 peratus gula, pektin, flavonoid, asid organik dan bahan-bahan biologi aktif. Di samping itu, buah-buahan mengandungi 2.81 peratus bahan-bahan mineral.
Daun, bunga, kulit dan biji mengandungi glikosida amgdalin. Bunga dan daun, di samping itu, mengandungi prunasin glycoside bertanggungjawab untuk aroma mereka. Daun mengandungi juga sehingga 200 mg% asid askorbik.
Kilang itu mempunyai tindakan anti-radang. Di samping itu, dikatakan kepada menormalkan fungsi usus.
Tanamkan satu sudu buah-buahan dengan segelas air untuk membuat infusi atau merebus. Anda perlu minum setengah gelas merebus sekali sehari setengah jam sebelum makan. The ramuan yang diperbuat daripada buah-buahan mempunyai tindakan astringen. Di samping itu, ia digunakan untuk melawan keradangan. Antocyans dan flavonoid mempunyai aktiviti vitamin P. Mereka menstabilkan dinding saluran darah. Merebus digunakan secara dalaman untuk merawat keradangan usus, gangguan pencernaan yang disebabkan oleh pelbagai sebab dan disentri. Buah ceri burung bersama-sama dengan buah-buahan bilberry digunakan dalam kes cirit-birit.
Perubatan rakyat menggunakan buah-buahan, bunga, kulit kayu dan daun. Tanamkan 10 gram bunga dengan segelas air dan menggunakan infusi seperti yang diperlukan. Ubat ini digunakan untuk memampatkan dan bilas dalam kes konjunktivitis dan penyakit paru-paru. Selain itu, anda boleh menggunakan ubat untuk membilas luka dan sakit.
Bunga bersama-sama dengan buah-buahan yang digunakan untuk merawat muntah pada kanak-kanak.
Daun, buah-buahan, bunga dan jus burung ceri digunakan untuk bilas faraj dalam kes pencerobohan Trichomonas. Selain itu, anda boleh menggunakan ubat-ubatan ini untuk tuam untuk berurusan dengan luka, sakit dan katil sakit.
Buah-buahan jus dan menggunakan jus untuk menangani demam, cirit-birit, gangguan metabolik, gangren, penyakit paru-paru dan skurvi. Jus dikatakan mempunyai tindakan perspiratory dan diuretik. Anda perlu campuran setengah gelas jus dengan satu sudu madu dan minum campuran 3 kali sehari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar