Selasa, 10 November 2015

Mengapa Tidak Mengintegrasikan Perubatan Alternatif Ke A Program Total Care Kesihatan?

Mengapa Tidak Mengintegrasikan Perubatan Alternatif Ke A Program Total Care Kesihatan?

Mempunyai bekerja secara meluas, dan juga buku yang diterbitkan dan artikel majalah, dan muncul di lebih 200 program radio dan televisyen, saya telah menilai beberapa alternatif dan pendekatan perubatan pelengkap. Asalnya sebuah curiga, setelah datang dari keluarga yang mempunyai latar belakang perubatan dan sains konvensional, saya telah berkembang menjadi seseorang yang percaya bahawa apabila kaedah alternatif dan ubat-ubatan yang digunakan bersama-sama dengan perubatan konvensional, terdapat beberapa manfaat yang hebat.

Satu alternatif seperti / amalan perubatan pelengkap adalah akupunktur. Akupunktur berfungsi pada analisis fisiologi sama sekali berbeza - dan menggunakan "meridian" untuk menentukan bagaimana untuk menghilangkan rasa sakit, mengurangkan beberapa jenis tekanan, dll Setelah meragui asas saintifik untuk akupunktur, walaupun ada jilid kesusasteraan mengenai rawatan berjaya dan kegunaan, dan teknik yang telah digunakan dengan jayanya selama kira-kira 5000 tahun, saya dielakkan penilaian serius akupunktur untuk masa yang sangat lama. Kemudian, lebih kurang 10 tahun yang lalu, saya mempunyai molar ketiga dicabut, dan kerana mulut saya tidak terbuka sangat luas, mula berasa sakit dan menggeletar di dalam otot di kawasan itu yang telah diregangkan untuk melakukan pengekstrakan. Saya cuba ubat tahan sakit, penenang otot, sejuk, panas, dan segala-galanya yang dicadangkan untuk kira-kira empat hari, tetapi rasa tidak selesa itu tidak hilang - sebenarnya ia merasa diburukkan lagi.

Akhirnya, pada petang Ahad yang indah kira-kira lima hari selepas pembedahan, saya berjalan-jalan Chinatown New York, dan rasa tidak selesa yang hampir tidak tertanggung. Kita telah meluluskan sebuah kedai herba Cina, dan terdapat tanda bahawa Acupuncturist yang berlesen mempunyai pejabat di bahagian belakang kedai. Isteri saya, seorang doktor gigi dihormati, yang mungkin mempunyai cukup mendengar aduan saya, berkata, saya sepatutnya pergi dalam, dan, dengan berat hati, saya bersetuju, memikirkan ia mungkin tidak akan membantu, tetapi apa-apa lagi membantu sama ada. Saya menjelaskan situasi kepada ahli akupunktur wanita, dan dia membelanjakan kira-kira sepuluh minit menjelaskan apa yang dia akan lakukan, bagaimana meridiens bekerja (yang saya masih dianggap seolah-olah sedikit gila!), Dan bahawa beliau menjangkakan keputusan cemerlang dalam kira-kira 20-30 minit . Saya memasuki kawasan rawatan kecil, menutup mata saya, dan dia meneruskan untuk menggunakan jarum akupunktur kecil di pelbagai bahagian badan saya, menjelaskan kepada saya bahawa Meridien untuk kawasan yang mempunyai chi yang perlu dikawal. Saya kemudian mengetahui bahawa chi adalah tenaga kehidupan penting dalam badan yang mengawal selia akupunktur kononnya.

Banyak kejutan dan kekaguman saya, kerana saya membuka mata saya kira-kira 25 minit selepas memasuki bilik rawatan, saya sakit dan gejala percuma sama sekali. Di belakang fikiran saya, saya menganggap kesakitan mungkin akan timbul kembali dalam suatu masa yang sedikit, kerana ini adalah yang paling mungkin helah, tetapi oleh kerana ketidakselesaan pernah kembali (walaupun sedikit), saya mula menghadapi berkenaan baru-dijumpai untuk akupunktur. Yang bermula segala-galanya saya membaca saya dapat mengenai akupuntur, bercakap kepada akupuntur dan pakar-pakar lain dalam bidang perubatan semula jadi, dan penerimaan saya akupunktur sebagai rawatan yang menarik untuk kesakitan dan ketidakselesaan disebabkan oleh tisu lembut dan sakit otot dan ketegangan. Oleh itu, ia tidak mengejutkan bahawa apabila saya baru-baru ini pada pelayaran, dan bahu leher dan kiri saya telah benar-benar mengganggu saya, bahawa sekali lagi, isteri saya meminta saya untuk melihat akupunktur kapal, dan dalam tiga rawatan selama sejam, yang indah akupunktur Jepun menghapuskan saya tentang lebih 90 peratus daripada kesakitan dan ketidakselesaan saya.

Bertahun-tahun, doktor peribadi saya ialah Allahyarham Dr. Robert Atkins. Dr Atkins mempunyai sembilan cerita, pejabat dan pusat kesihatan di Manhattan. Semasa fizikal tahunan saya, saya memberitahu Dr Atkins tentang masalah yang Ortopedik saya memberitahu saya adalah kelemahan cuff alat pemutar, dan kortison dan rawatan terapi fizikal tidak meningkat dengan ketara. Dr Atkins disyorkan bahawa saya melawat pakar perubatan di pusat sakit bangunan itu, yang menggunakan kaedah yang dikenali sebagai Prolotherapy, mempunyai masalah yang dinilai dan lihat jika saya adalah seorang calon untuk rawatan Prolotherapy. Prolotherapy digunakan suntikan kecil kalsium gluconate untuk mengukuhkan kawasan kesukaran, dan recalcify kawasan itu, sekali gus menghapuskan kesukaran. Selepas kira-kira lapan rawatan, saya sama sekali asimptomatik. Sekali lagi, saya menjadi orang yang beriman kerana ia bekerja pada saya!

Saya adalah Ketua Pegawai Operasi pengeluar ubat semula jadi berdasarkan tulisan-tulisan doktor British lewat, Dr Edward Bach, menggunakan pati bunga. Ubat-ubatan ini adalah berdasarkan kepada prinsip-prinsip yang dikenali sebagai "ubat tenaga," dan saya adalah lebih daripada sedikit ragu-ragu. Saya bekerja dengan doktor haiwan dan pengamal haiwan holistik, serta penternak kuda, dan oleh kerana produk-produk ini bekerja dengan berkesan ke atas haiwan, di mana tidak ada kesan plasebo, saya mula menggunakan ini diri saya sendiri, dan mencadangkan bahawa mereka digunakan oleh orang yang saya tahu yang saya fikir mendapat pertolongan oleh mereka. Pati bunga tidak digunakan untuk penyakit fizikal, tetapi lebih untuk kedua-dua tekanan dan ketegangan kronik dan akut. Selepas meluas belajar ini, dan selepas kegunaan peribadi dan pemerhatian, saya menjadi seorang yang percaya dalam menggunakan pati bunga untuk kecil dan sederhana tekanan, ketegangan dan kebimbangan. Apabila saya menerbitkan buku saya, Alternatives Asli untuk Tekanan Relief (Barangan Besi Publishing 1995), saya telah membincangkan dan cuba demysticize teknik-teknik alternatif.

Kebanyakan negara-negara lain selain daripada Amerika Syarikat merawat ubat homeopati sebagai perubatan saintifik dan pelengkap bersama ubat allopathic (perubatan konvensional). Homeopati adalah berdasarkan kepada jumlah yang paling kecil sekali menggunakan sesuatu bahan yang menyebabkan penyakit atau gejala, mengurangkan melalui pelbagai kaedah secussion, dan menggunakannya dengan selamat dan berkesan untuk penyakit dan penyakit tertentu. Kelebihan homeopati adalah bahawa ia tidak mempunyai kesan sampingan, dan sama ada akan berkuatkuasa atau mempunyai kesan, jadi dengan itu selamat boleh digunakan. Ramai individu yang tidak percaya dalam homeopati telah menolak ia sebagai gimik (atau lebih buruk), mengatakan bahawa terdapat sedikit unsur yang ada dalam dos yang ia tidak dapat berfungsi? Namun, apabila kita berfikir tentang hal itu, tidak vaksin berdasarkan variasi dari konsep yang sama, iaitu bekerja dengan sistem badan sendiri imun untuk membangunkan imuniti kepada penyakit tertentu, dan lain-lain? Sekali lagi, selepas belajar homeopati secara meluas, saya tidak benar-benar yakin tetapi fikir tidak ada risiko dalam mencuba. Lagi meyakinkan saya adalah hakikat bahawa ia bekerja ke atas haiwan, dan banyak kuda lumba telah menggunakan rawatan homeopati, seolah-olah tidak berkesan, selama bertahun-tahun. Terdapat data yang begitu banyak, tetapi yang paling penting ia bukan kajian double-blind. Namun, kerana kesan plasebo tidak berlaku pada haiwan, saya bersedia untuk mencuba penggunaan homeopathics sebagai rawatan pelengkap. Selepas bertahun-tahun secara peribadi menggunakan homeopathics untuk penyakit tertentu, saya telah menjadi orang yang beriman!

Salah satu masalah ialah bahawa terdapat ramai orang dan syarikat-syarikat yang sama ada menyalahtafsirkan atau memberi gambaran yang salah ubat semula jadi. Digunakan dengan betul, banyak ubat semula jadi adalah agak berkesan.

Jika anda sedang mencari untuk panduan muktamad mengenai vitamin dan nutrien, yang ditulis dengan jelas dan tepat, saya mengesyorkan buku Allahyarham Dr Atkin, Vita- Nutrien Penyelesaian Dr Atkin ini. Jika anda berminat untuk mengetahui bagaimana untuk menggunakan vitamin dan nutrien dengan baik dan berkesan, saya sangat mengesyorkan buku ini sebagai sumber. Produk semula jadi tidak candu. Walau bagaimanapun, yang digunakan bersama dengan ubat-ubatan konvensional, mereka boleh menjadi selamat, berkesan, dan agak berguna!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar