Selasa, 10 November 2015

Manfaat Terapi Alternatif

Manfaat Terapi Alternatif

Kadang-kadang terapi alternatif boleh bekerja di mana kaedah tradisional telah gagal. Misalnya seseorang yang menderita kemurungan, rawatan yang standard semasa untuk kemurungan adalah anti-depressants (dan kadang-kadang sebagai tambahan Kognitif Tingkah Laku Terapi). Mungkin pelanggan adalah tidak mengambil ubat atau ubat tidak memberikan bantuan yang mereka perlukan, mereka mungkin kelihatan kepada terapi untuk membantu mengurangkan gejala mereka dan menyelesaikan dan melepaskan punca asal dan mencetuskan untuk kemurungan.

Ada seseorang terapi alternatif dengan kemurungan mungkin cuba boleh termasuk hipnoterapi, NLP atau EFT (Kebebasan Teknik emosi). Hypnotherapy dan NLP (Pengaturcaraan Neurolinguistic) telah wujud untuk tempoh yang lebih lama daripada EFT, EFT adalah terapi pilihan yang menarik. Ia telah dipanggil salah satu inovasi kesihatan yang paling luar biasa dalam 100 tahun yang lalu. EFT sebagai terapi yang mempunyai asas ia dalam akupuntur Cina dan psikologi tetapi bukannya menggunakan jarum anda hanya sentuh pada mantap titik meridian di bahagian atas badan. EFT adalah satu kaedah yang tidak menyakitkan dan santai dengan penyembuhan dan terapi alternatif. Hypnotherapy dan EFT telah diketahui berkesan untuk merawat beberapa jenis kemurungan dalam bahawa mereka membantu pesakit memahami sebab-sebab dan kepercayaan negatif yang asas, sekali ini diselesaikan ia boleh membantu kemurungan lif.

Selalunya perubahan kimia yang berlaku di dalam otak yang mengalami kemurungan yang dicetuskan oleh emosi, sering dari zaman kanak-kanak, sekali ini dibersihkan dan diselesaikan kelegaan dapat dirasai. Apabila perubahan ini telah dibuat di peringkat teras, Hypnotherapy, EFT dan NLP boleh digunakan untuk membantu fokus pelanggan pada masa yang lebih bahagia dan akan datang, jalan ke hadapan dan imej diri yang lebih positif semua yang membantu pelanggan menjadi lebih berdaya tahan dalam menangani cabaran-cabaran masa depan hidup. Jika anda mengalami kemurungan dan kaedah tradisional tidak bekerja untuk anda daripada melihat ke dalam apa rawatan terapi alternatif yang ada boleh membantu anda mencari bantuan yang anda perlukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar