Selasa, 10 November 2015

Arthritis - Pengurusan Dengan Madu

Arthritis - Pengurusan Dengan Madu

Madu adalah salah satu daripada pemanis semula jadi yang tertua di bumi yang tarikh kembali beberapa abad. Madu bukan sahaja baik sebagai pengganti gula tetapi juga untuk kegunaan perubatan. Madu adalah murah, sekali gus menjadikan ia lebih menjimatkan untuk digunakan. Ia terdiri daripada kira-kira '181' bahan-bahan termasuk mineral, protein, gula, dan enzim. Turut hadir dalam madu adalah vitamin yang 'B' yang diperlukan untuk 100 ke atas proses-proses di dalam badan. Yang sangat kelebihan madu kepada manusia potensi anti-radang dalam rawatan pelbagai penyakit gastrousus dan ia mempercepatkan penyembuhan kulit.

Secara peribadi, saya menderita dengan kesan osteoartritis yang salah satu bentuk tertua dan paling biasa arthritis. Ia menyebabkan kerosakan rawan yang membolehkan tulang untuk menggosok terhadap satu sama lain, menyebabkan kekejangan, kesakitan dan kehilangan pergerakan sendi. Ini boleh bermakna bahawa anda tempang apabila anda berjalan atau mempunyai masalah naik turun dari kedudukan duduk atau berjalan tangga. Sejak mengalami dengan osteoartritis saya telah mengalami kerugian sebanyak mobiliti dan fungsi. Saya baru-baru menerima beberapa maklumat mengenai penggunaan madu dan kayu manis sebagai kaedah kemungkinan mendapat sedikit kelegaan daripada gejala-gejala artritis dan juga beberapa aliments lain. Saya cemas mula menggunakan campuran madu untuk artritis saya dan dalam masa beberapa hari saya melihat perbezaan yang besar dalam pergerakan saya dengan kesakitan kurang. Kini saya mampu untuk melakukan senaman yang sederhana dan berjalan untuk tempoh yang lebih lama. Kekakuan dan kesakitan telah berkurangan dengan ketara.

Untuk melegakan potensi artritis ia adalah disyorkan untuk mengambil setiap hari pagi dan malam satu cawan air panas dengan dua sudu madu dan satu sudu teh kecil kayu manis Power. Satu kajian penyelidikan baru-baru ini di Universiti Copenhagen mendapati bahawa apabila doktor dirawat paten mereka dengan campuran satu sudu teh madu dan setengah serbuk sudu teh kayu manis sebelum sarapan pagi, mereka mendapati bahawa dalam tempoh seminggu paling dengan '200' pesakit yang dirawat '73' telah benar-benar lega kesakitan dalam tempoh sebulan ,. Kebanyakan semua pesakit yang tidak boleh berjalan atau bergerak mula berjalan dengan kesakitan keluar. Secara peribadi, saya suka untuk mempunyai madu dan kayu manis saya pada roti bakar.

Madu boleh diperolehi melalui pelbagai sumber. Anda boleh membeli madu terus daripada kedai runcit atau kedai makanan kesihatan, bagaimanapun, jika anda lebih suka madu organik maka saya akan mencadangkan Manuka Honey. Ini adalah premium, madu perubatan gred yang dihasilkan oleh lebah yang memakan madu dari bunga yang tumbuh di Manuka Tea Tree. Kajian mendapati bahawa ini jenis madu mengandungi ciri-ciri penyembuhan luar biasa yang mampu merawat pelbagai masalah kesihatan selain arthritis. Manuka Honey telah sangat berkesan dalam rawatan kurap, komplikasi usus, ekzema, ulser, refluks asid usus dan lain-lain.

Walaupun saya tidak mengharapkan apa-apa keputusan, saya kagum bahawa madu dan kayu manis telah berkesan dalam mengurangkan beberapa kesakitan yang saya alami.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar