Selasa, 10 November 2015

Echinacea - Cari Penyembuhan The Sifat Of The Herb

Echinacea - Cari Penyembuhan The Sifat Of The Herb

Echinacea adalah berasal saka ke Amerika Utara. Di bahagian-bahagian lain di dunia ia biasanya ditanam sebagai hiasan, herba perubatan dan tumbuhan madu. Sesetengah spesies Echinacea digunakan untuk tujuan perubatan. Spesies ini adalah coneflower ungu, coneflower ungu pucat dan coneflower ungu sempit berdaun.

Coneflower ungu adalah herba berkembang dengan ketinggian 100 sentimeter. Tumbuhan ini mempunyai batang bawah yang kuat dengan akar bercabang. Diameter purata kepala bunga adalah sehingga 10 sentimeter. Bunga tumbuhan bermula dari tahun kedua tumbuh-tumbuhan. Bunga boleh dilihat pada bulan Julai dan Ogos. Buah-buahan coklat kelabu masak bermula dari Ogos hingga Oktober.

Anda perlu mengumpul puncak, batang bawah dan akar herba. Kadang-kadang daun dikumpulkan, juga. Puncak dan daun perlu diambil dalam tempoh kemekaran herba. Anda boleh sama ada udara mengeringkan herba atau kering mereka dalam kamera pengeringan pada suhu antara 40 dan 45 darjah Celsius. Batang dan akar, seterusnya mereka, harus dikumpulkan pada musim luruh. Membasuh mereka di bawah air dan udara kering. Selepas itu, mengurangkan batang bawah dan akar ke bahagian yang lebih kecil dan kering mereka pada suhu bilik. Anda boleh kering mereka dalam kamera pengeringan pada suhu antara 40 dan 45 darjah Celsius, juga.

Echinacea Pale adalah herba yang semakin meningkat kepada ketinggian 90 sentimeter. Daun dilindungi dengan bulu halus. Pale berbunga ungu atau merah jambu boleh sehingga 9 sentimeter panjang. Echinacea sempit berdaun, dalam gilirannya, adalah herba dengan batang yang semakin meningkat kepada ketinggian 60 sentimeter. Bunga berwarna merah ungu.

Puncak coneflower ungu mengandungi polisakarida, minyak pati, flavonoid, asid oxycinnamic (asid dan kopi coumaric asid) dan asid organik yang lain, tanin, saponin, polyamides, bahan-bahan resin, phytosterols dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif. Batang dan akar mengandungi inulin polisakarida, glukosa, minyak pati, minyak, betaine, phenyl karbol dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif. Selain itu, herba ini kaya dengan pelbagai menapai dan unsur-unsur mikro (seperti selenium, kobalt, perak, molibdenum, zink, mangan dan banyak lagi).
Anda perlu mengumpul pucat dan sempit berdaun batang bawah coneflower ungu dan akar, yang kaya dengan inulin, betaine, phytosterol, asid lemak, minyak pati dan lain-lain bahan biologi aktif.
Echinacea mempunyai anti-virus, anti-radang dan imuniti merangsang.
Coneflower ungu digunakan untuk membuat rendaman, merebus dan ekstrak kering. Ubat-ubatan ini mempunyai anti-radang, bakteria, anti-virus dan imuniti merangsang kualiti. Oleh itu, ia boleh digunakan untuk merawat dan mencegah penyakit Influenza, polio dan pelbagai penyakit yang disebabkan oleh virus herpes. Selain itu, ubat-ubatan ini terbukti untuk meningkatkan keupayaan perlindungan badan anda, terutamanya, semasa jangkitan Influenza.
Pucat dan sempit berdaun coneflower ungu mempunyai anti-radang, imuniti merangsang, bakteria dan aktiviti anti-virus. Minyak pati akar terbukti mempunyai tindakan anti-tumor.
Pada masa kini, syarikat-syarikat farmaseutikal menghasilkan lebih daripada 70 ubat yang mengandungi bahan-bahan aktif Echinacea.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar