Selasa, 10 November 2015

Satu Perkara Membuat Anda duduk dengan tegak

Satu Perkara Membuat Anda duduk dengan tegak

Bukan rahsia bahawa mengekalkan postur yang baik adalah satu bahagian penting dalam kesihatan keseluruhan seseorang. Pernah tertanya-tanya mengapa dewasa yang lebih tua tidak boleh berdiri tegak? Ini adalah hasil daripada tahun tabiat buruk. Malangnya, kepentingan postur sihat tidak mendapat publisiti.

Bagaimana kita boleh menjelaskan postur?
The kedudukan tubuh kita dalam pelbagai jawatan adalah apa yang kita jelaskan postur.

Ketegangan otot dan graviti adalah dua komponen utama postur sihat; mengimbangi komponen ini mencipta postur yang baik. Sikap, iaitu, penggunaan otot kita, kita mampu bergerak melalui ruang dan menjadi aktif.

Kami mampu untuk bergerak melalui ruang tanpa menegakkan diri kita melalui postur. Ia terpulang kepada kita sama ada postur yang sihat atau tidak. Postur yang sihat dikekalkan melalui penggunaan beberapa kumpulan otot, khususnya urat keting dan otot belakang yang lebih rendah. Rangka, yang diadakan bersama-sama dengan ligamen badan, bergantung kepada otot untuk menjalankan integriti struktur pergerakan. Kedudukan badan ditegakkan oleh otot postur.

Postur yang baik ialah membantu:
Dengan menunjukkan sikap yang sihat, kita dapat berdiri, berjalan, berbaring, dan duduk dengan cara yang mengurangkan jumlah tekanan kepada badan semasa pergerakan berat-bearing.

Postur yang baik menyimpan tulang dan sendi badan kita dalam penjajaran betul supaya kita menggunakan otot kita dengan cara yang betul. Ini mengurangkan kemungkinan bahawa kami akan memakai turun permukaan sendi, sakit menyebabkan, dan juga artritis mungkin degeneratif. Ia juga mengurangkan risiko kecederaan, kerana ia menghilangkan ketegangan yang tidak perlu pada ligamen sendi tulang belakang. Postur yang betul membolehkan kecekapan penggunaan otot, mencegah keletihan dan menjaga tubuh dari menggunakan tenaga terlalu banyak, dan menghalang otot serta sakit belakang, isu-isu berlebihan dan meneran otot.

Untuk mempunyai postur yang baik anda mesti mempunyai fleksibel, otot yang kuat. Di samping itu, sendi tulang belakang dan lain-lain anda perlu mempunyai keupayaan untuk bergerak melalui pelbagai gerakan normal. Anda juga akan memerlukan yang kukuh, stabil otot postur mengapitnya tulang belakang. Selain itu, anda mesti mempunyai kesedaran mental untuk memantau dan membetulkan isu-isu postur yang timbul.

Kelemahan kesihatan yang tidak baik:
Otot-otot postur badan boleh menjadi tertekan akibat postur yang lemah. Badan kita berkembang biasa dengan kedudukan tertentu kita mengekalkan jangka masa yang panjang. Bukti keadaan ini adalah jelas pada orang yang, semasa bekerja, ke hadapan selekoh di pinggang untuk jumlah masa yang lama. Orang-orang ini telah meletakkan otot postur mereka pada risiko yang tinggi untuk kecederaan dan kesakitan.

Postur yang lemah biasanya mempunyai akar dalam kehamilan, tekanan, obesiti, otot tegang, memakai kasut tumit tinggi, dan lemah otot postur. Fleksibiliti rendah, atau berdiri postur lazimnya miskin, duduk atau di tempat kerja boleh menyumbang kepada postur umumnya miskin, juga.

Amalan duduk ideal:

Rehatkan kaki anda sama ada di atas lantai atau pada objek seperti kaki lain pada ketinggian yang sesuai.
Jangan biarkan diri anda bersilang kaki, dan pastikan anda berada di belakang lutut buku lali anda.
Menempah ruang sedikit untuk lutut anda - tidak duduk setakat ini kembali bahawa mereka bersempadan kerusi itu.
Lutut anda perlu tinggal tahap dengan atau di bawah ketinggian pinggul anda.
Jika anda tidak menerima pertengahan yang mencukupi dan sokongan pinggang dari kerusi anda, cuba tergelincir pad atau bantal di belakang anda.
Lengan selari dengan lantai, permit bahu anda untuk berehat.
Sebentar-sebentar, membuat perubahan dalam bagaimana anda duduk.
Cara yang betul untuk berdiri:
Pastikan bola kaki anda menyokong sebahagian besar berat badan anda.
Pastikan terdapat selekoh sedikit pada lutut.
Kaki anda perlu kira-kira bahu-lebar selain.
Senjata anda hendaklah bergaul dengan mudah di sisi badan anda.
Tarik bahu ke belakang sambil berdiri tegak.
Pastikan perut anda dimasukkan ke dalam seluar.
Kepala anda harus peringkat dengan seluruh badan anda, bukan ke tepi atau ke hadapan atau ke belakang. Anda akan dapat untuk menjalankan garis lurus ke bawah dari paras bahu anda untuk bilah bahu anda.
Jika anda mesti berdiri untuk tempoh masa yang panjang, pastikan untuk beralih berat badan anda dari satu kaki kepada yang lain, atau dari bawah tapak kaki anda ke tumit anda.
Cara yang betul di mana untuk duduk:
Pilih tilam yang sesuai. Walaupun tilam firma biasanya banyak mendapat cadangan, anda mungkin mengalami kesakitan yang kurang kembali dengan tilam lembut. Anda mesti memilih salah satu yang memberikan anda keselesaan yang paling.
Bantal betul juga penting. Beberapa bantal direka khas untuk membetulkan isu-isu postur yang dihasilkan dari tabiat tidur yang tidak baik.
Anda tidak boleh tidur di atas perut anda.
Tidur di sebelah anda atau belakang adalah yang terbaik jika anda mempunyai sakit belakang kronik atau sementara.
Ruang kaki anda selain dengan bantal jika tidur di sebelah anda.
Apabila anda tidur di belakang anda, anda boleh mendapat manfaat daripada bantal diletakkan di bawah lutut anda.
Adakah mungkin untuk membetulkan postur saya?
Ya. Walau bagaimanapun, jika anda telah berurusan dengan isu-isu postur untuk jangka masa yang panjang, ia membuat mengambil dua kali lebih lama untuk menetapkan mereka. Atas sebab ini, ia adalah penting untuk menyimpan tab pada postur anda sepanjang hidup anda. Dengan menyedari postur anda, anda boleh membangunkan tabiat yang baik untuk masa depan. Anda akan tahu apabila anda berdiri dengan baik, dan apa yang anda boleh lakukan untuk membetulkannya. Tabiat ini boleh menjadi kekal, dan perubahan yang anda buat di sepanjang jalan akan menggantikan yang lebih tua, cara lazier anda.
Pembekal kiropraktik anda boleh menjawab apa-apa soalan yang anda ada tentang postur yang baik, termasuk mana-mana latihan disediakan untuk menguatkan otot teras anda postur. Tambahan pula, chiropractor boleh menunjukkan kepada anda apa yang anda perlu lakukan untuk mengelakkan kecederaan semasa senaman ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar