Selasa, 10 November 2015

Beg galas boleh membahayakan kesihatan Chiropractic anda

Beg galas boleh membahayakan kesihatan Chiropractic anda

Kajian baru telah mendedahkan sebab-sebab yang banyak sakit belakang, yang menjadi lebih kerap di kalangan kanak-kanak kerana ia adalah di kalangan orang dewasa. Sakit belakang pada kanak-kanak terutamanya disebabkan oleh beg galas berat; jika mereka mempunyai berat badan berlebihan, sakit belakang boleh berlaku.

Kebanyakan kanak-kanak membawa beg galas yang berat adalah cara di atas apa yang boleh diterima. Pemandangan yang kerap adalah sebagai beg galas berat badan berlebihan, tidak berhati-hati tersangkut pada bahu seseorang. Satu kajian baru-baru ini melaporkan bahawa berat ransel purata bagi seorang kanak-kanak lelaki adalah sama dengan beg 39-paun dibawa oleh seorang lelaki 176-pound dan beg 29 pound untuk seorang wanita seberat 132 pound. Oleh itu, ia datang tidak mengejutkan bahawa sakit belakang dirasakan oleh 60 peratus daripada kanak-kanak yang dibawa ini beg galas berat.

Dalam satu kajian awal, hubungan antara panjang masa seseorang berterusan memakai beg galas berat didapati berhubung kait dengan masa yang diambil untuk membetulkan kelengkungan tulang belakang paduan atau kecacatan. Soalan yang dibangkitkan hasil daripada kajian ini telah mendapat perhatian, terutama dalam cahaya pemotongan bajet sekolah. Sesetengah sekolah telah dikeluarkan loker sama sekali, menyediakan kanak-kanak dengan tiada pilihan tetapi untuk memikul buku-buku mereka di sekitar semua day.The cadangan semasa BPR adalah bahawa kanak-kanak tidak perlu membawa berat atau beg galas yang tidak lebih daripada 10 peratus daripada mereka beramai-ramai.

Apa yang Boleh Anda Lakukan
Ini adalah langkah-langkah ACA-disyorkan yang perlu dilaksanakan untuk mengelakkan sakit akibat membawa beg berat kembali.

Kanak-kanak tidak perlu membawa beg yang melebihi lebih daripada 10 peratus daripada berat badan mereka. Lebih daripada itu akan memerlukan anak anda bengkok ke hadapan untuk memegang sehingga berat ditambah di belakang / beliau dan bukannya bergantung kepada otot mereka dan tali bahu beg itu.
Ransel tidak harus jatuh lebih daripada empat inci di bawah pinggang. Lebih rendah daripada yang akan meletakkan lebih berat di atas bahu anak anda, menjadikan beliau / hadapan tanpa lemak beliau untuk menampung beban tambahan.
Barangan terlalu besar dan tajam di dalam beg galas perlu diletakkan jauh dari belakang anak anda.
Apabila membeli beg galas, menjauhkan diri dari satu bersaiz besar kerana ia akan menggalakkan anak anda untuk memberi lebih banyak barang-barang, dengan itu menambah beratnya.
Kedua-dua kiri dan tali bahu kanan perlu digunakan apabila membawa beg. Ini akan menghalang leher dan otot kejang dan sakit pinggang. Menggunakan hanya satu tali akan menumpukan tekanan pada hanya satu bahagian.
Pilih beg galas dengan tali lebar dan empuk untuk memastikan keselesaan. Tali nipis dan unpadded akan dipotong menjadi bahu anak anda, menyebabkan dia kesakitan.
Semak pelarasan tali bahu untuk patut betul. Tali yang terlalu longgar akan menyebabkan bergoyang ransel dan ini boleh menyebabkan kesakitan dan tulang belakang juling.
Bercakap dengan guru anak anda dan mendapatkan bantuan / beliau dalam tugasan jarak supaya buku-buku yang paling berat tidak perlu dilaksanakan di setiap hari dan hanya tangan-out dan buku-buku yang lebih ringan yang diambil di rumah sebenar.
Jangan membeli rollerpacks, atau beg galas di atas roda, kecuali apabila anak anda tidak secara fizikal dapat membawa beg galas biasa. Rollerpacks boleh menyemakkan lorong sekolah dan menyebabkan anda jatuh, menyebabkan kecederaan.
Bantuan Chiropractic
Jika anak anda mengalami sakit belakang beg galas yang disebabkan atau tidak selesa, hubungi chiropractor anda. Doktor Chiropractor adalah pakar berlesen, setelah menjalani pendidikan profesional dan latihan bertujuan ke arah mendiagnosis dan merawat sakit belakang di semua peringkat umur.

Doktor Chiropractor juga boleh mereka bentuk dan mencadangkan program latihan yang akan membantu menguatkan otot membangunkan anak anda. Di samping itu, mereka juga memberi nasihat mengenai sikap dan tabiat tidur yang betul dan tips pemakanan sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar