Selasa, 10 November 2015

Chakra Keempat - Chakra Heart

Chakra Keempat - Chakra Heart

Chakra Heart juga dikenali dengan nama Sanskrit kuno daripada Anahatta. Ia diletakkan di tengah-tengah dada. tenaga akan mengalir masuk dan keluar dari chakra ini kerana dengan yang lain, dari depan badan dan dari sudut yang hampir sama di belakang di belakang.

Cinta dan perasaan secara umum tulen adalah intipati chakra ini. Chakra ini boleh membantu seseorang untuk mengekalkan keseimbangan dalam semua hubungan dengan orang lain terutamanya hubungan kasih sayang. Ia boleh membantu anda untuk bersatu dengan orang lain dan dengan diri sendiri juga. Is adalah pusat diri kita, kedua-dua psikologi dan betul-betul.

Dengan terbuka sepenuhnya dan diaktifkan chakra jantung hati itu sendiri dan paru-paru boleh mendapat manfaat yang besar. Ia chakra disekat walaupun masalah kemudian bernafas tekanan darah tinggi dan masalah jantung mungkin boleh terjadi.

Chakra ini mempunyai dua warna yang berkaitan boleh, hijau dan merah jambu. Ia tidak benar-benar perkara yang mana yang anda gunakan benar-benar. Mengenai 'penyembuhan Chakra' album dan meditasi berpandu cara warna untuk chakra ini yang digunakan adalah seperti berikut, apabila tenaga yang semakin meningkat, iaitu chakra sedang diaktifkan dari akar sehingga mahkota maka warna yang digunakan untuk merangsang jantung chakra adalah hijau. Setelah semua chakra dibuka dan meditasi mula merangsang chakra sudah terbuka maka warna yang digunakan adalah merah jambu lembut.

Tin adalah logam yang berkaitan untuk chakra ini dan elemen adalah udara. Permata untuk chakra jantung adalah kuarza mawar atau kuart hijau dan zamrud. Jika anda menggunakan batu-batu ini ia boleh digunakan untuk menghantar getaran yang penyayang, terutamanya kuarza mawar yang merupakan batu yang sangat penyayang. Menggunakan batu-batu dengan chakra ini boleh membantu untuk menyembuhkan luka hati yang patah dan membantu kita untuk belajar bagaimana untuk menerima cinta dan bagaimana untuk melihat dan menghargainya pada orang lain. Kreativiti dan fantasi kedua-duanya boleh dirangsang dengan menggunakan batu-batu ini yang akan membantu anda untuk mengimbangi diri emosi.

Jika anda telah chakra jantung anda seimbang dan diaktifkan maka anda boleh mengharapkan untuk mengalami penerimaan sesuatu yang tidak boleh diubah, yang belas kasihan am dan keterbukaan emosi. Jika anda telah chakra ini ditutup atau disekat maka kesedihan, kesepian, harga diri yang rendah dan tutup umum sehingga emosi semua boleh dijangka.

Dalam usaha untuk chakra ini seimbang anda boleh bermeditasi muzik dalam kunci G menggambarkan lampu hijau lembut sekitar chakra. melihat bunga teratai hijau dengan 10 kelopak perlahan-lahan berputar kerana ia membuka lebih chakra.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar