Selasa, 10 November 2015

Buckwheat - Cari Ciri-ciri penyembuhan Loji (Bahagian 2)

Buckwheat - Cari Ciri-ciri penyembuhan Loji (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan soba. Di samping itu, ia menerangkan garis panduan mudah dalam cara menggunakan tumbuhan dalam kes pelbagai masalah kesihatan.

Puncak Buckwheat dikatakan mempunyai tindakan antispasmodic, anodyne dan ekspektoran. Mereka menguatkan dinding saluran darah kapilari, serta, meningkatkan karbohidrat dan metabolisme lemak dalam badan anda.
Tanamkan segelas bunga dengan satu liter air mendidih dan biarkan minuman berwarna selama 10-15 minit. Minum infusi sebagai teh dalam kes tekanan darah tinggi dan aterosklerosis. Tiada sekatan dari segi penggunaan ubat ini. Anda perlu melakukan prosedur untuk 2-3 bulan.
Puncak Buckwheat digunakan untuk mendapatkan rutoside bioflavonoid (vitamin P). Bahan ini digunakan dalam perubatan untuk mengurangkan kerapuhan kapilari dan kebolehtelapan. Di samping itu, ia boleh digunakan untuk menangani pendarahan retina, penyakit radiasi, penyakit sendi, nefritis glomerular dan penyakit lain. Rutoside biasanya digunakan bersama-sama dengan asid askorbik.
Buckwheat daun dan bunga tidak digalakkan untuk orang-orang, yang mengalami pembekuan darah yang berlebihan. Anda tidak boleh menggunakan daun segar membuat infusi atau merebus. Ia adalah disebabkan oleh bahan-bahan toksik daun segar mengandungi. Walau bagaimanapun, bahan-bahan toksik hilang semasa proses pengeringan.
Buah-buahan Buckwheat adalah produk dietetik yang sangat berharga. Sekam Buckwheat digunakan untuk mengisi bantal.

Haiwan domestik dengan bulu putih atau putih berlainan warna sensitif kepada bahan-bahan aktif tumbuhan. Jika mereka makan jerami soba dan sekam atau jika mereka makan pada soba tunggul-bidang semasa cuaca cerah, mereka mengalami keradangan kulit dan gatal. Kawasan radang menjadi merah dan bengkak. Ia mungkin membawa kepada membuka luka. Kes-kes yang lebih serius mungkin menyebabkan hasil maut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar