Selasa, 10 November 2015

Bladderwrack - Penyembuhan The Sifat Of The Alga Didedahkan

Bladderwrack - Penyembuhan The Sifat Of The Alga Didedahkan

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan bladderwrack. Ia menerangkan garis panduan mudah ini mengenai cara untuk menggunakan rumpai laut apabila berurusan dengan obesiti, selulit, psoriasis, gangguan tiroid, diatesis exudative dan masalah kesihatan yang lain.

Bladderwrack adalah satu bentuk rumpai laut dengan dedaunan coklat coklat, kuning atau zaitun. Panjang daun mungkin mencapai 100 sentimeter dan lebih. Alga ini boleh didapati di dalam lautan sejuk utara, misalnya, Laut Utara dan Laut Baltik.

Dedaun rumpai laut boleh diambil semasa air pasang surut atau apabila mereka terdampar di pantai selepas ribut. Anda tidak perlu mengumpul alga terdampar di sebuah pantai ombak biasa. Dengan berhati-hati mencuci dedaunan di bawah air dan keluarkan pasir, kerang dan campur palsu lain. Sebarkan herba dalam satu lapisan dan di luar kering. Elakkan herba yang basah. Anda boleh kering mereka di dalam bilik yang mempunyai pengudaraan yang, juga.

Dedaunan Bladderwrack dikatakan mengandungi karbohidrat - alginates, fukoidan, mannitol, bahan mucilaginous, bahan-bahan mineral (kalsium, magnesium, iodin, kalium, natrium, bromin, besi dan lain-lain), karotenoid, xantophylls, asid askorbik dan lain-lain bahan biologi aktif.
Kilang itu dikatakan untuk mengawalselia pelaksanaan kelenjar tiroid dan merangsang metabolisme.
Bahan-bahan aktif tumbuhan mengandungi mengelakkan gangguan tiroid, serta, mengurangkan berat badan berlebihan dalam kes obesiti. Bladderwrack mempunyai antisclerosic, menenangkan, tekanan berkhasiat, darah mengurangkan, metabolisme merangsang dan gula dalam darah mengurangkan hartanah.
Tanamkan satu sudu teh herba pasir dengan 2 gelas air mendidih dan biarkan minuman kemasukan itu selama setengah jam. Selepas itu, tuang dan minum seluruh infusi dalam masa sehari di beberapa bahagian yang sama. Ia merupakan ubat yang baik untuk merawat aterosklerosis dan tiroid gangguan. Selain itu, anda boleh minum infusi untuk mengurangkan berat badan berlebihan dalam kes obesiti.
Mengambil masa 5-10 gram serbuk bladderwrack dengan mencuci ke bawah dengan air 3 kali sehari untuk menangani penyakit sendi dan artritis reumatoid. Atau anda boleh menggunakan serbuk (5-10 gram) untuk membuat segelas infusi. Minum segelas infusi 3 kali sehari.
Membuat infusi dan menambah kepada air mandi menangani psoriasis dan selulit.
Herba ini digunakan dalam homeopati. Syarikat-syarikat farmaseutikal menggunakan herba untuk menghasilkan ubat pelbagai untuk rawatan diatesis exudative, ekzema, radang kelenjar limfa dan sembelit.
Anda perlu mengumpul rumpai laut hanya di kawasan ekologi bersih. Jika tidak, herba ini mungkin mengandungi pelbagai bahan-bahan berbahaya kepada kesihatan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar