Selasa, 10 November 2015

Semacam tumbuhan Black - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 1)

Semacam tumbuhan Black - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 1)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan semacam tumbuhan hitam. Di samping itu, ia menerangkan cara untuk menggunakan herba ini ketika berhadapan dengan pelbagai masalah kesihatan.

Semacam tumbuhan hitam adalah dua tahun sekali dengan batang yang semakin meningkat kepada ketinggian 1 meter. Batangnya mempunyai sedikit atau tiada cawangan. Bunga yang berwarna kuning dengan ungu tulang rusuk. Mereka disusun dalam curlicues. Bunga herba bermula dari Jun hingga September. Apabila kilang itu selesai mekar, kelopak kekal untuk membiarkan buah-buahan berkembang. Buah-buahan mengandungi banyak kecil kelabu biji coklat berbentuk seperti buah pinggang. Herba ini mempunyai aroma yang tidak menyenangkan pelik. Semua bahagian herba ini dilindungi dengan rambut kelenjar melekit. Herba ini adalah beracun.

Daun, puncak dan biji mengandungi alkaloid tropane, seperti, hyoscyamine, Atropine, scopolamine dan lain-lain
Herba ini mempunyai sifat antispasmodic dan anodyne.
Alkaloid semacam tumbuhan adalah racun yang kuat. Walau bagaimanapun, jika anda menggunakan dos yang tertentu dan dikawal, ia terbukti untuk melegakan atau mencegah kekejangan dalam otot licin usus, saluran hempedu dan uretra. Di samping itu, ubat-ubatan yang diperbuat daripada herba ini boleh digunakan untuk mengurangkan rembesan air liur, air mata, mukus dan jus gastrik.
Syarikat-syarikat farmaseutikal menggunakan herba ini untuk menghasilkan pelbagai ubat, termasuk ekstrak kering, yang, pada gilirannya, digunakan untuk menghasilkan pelet, serbuk dan salve digunakan sebagai ubat tahan sakit dan ubat antispasmodic.
Benih semacam tumbuhan boleh dikelirukan dengan biji popi. Oleh itu, kanak-kanak biasanya cenderung untuk meracuni diri dengan benih. Tanda-tanda keracunan melibatkan kebimbangan, kerengsaan, pupillary lebih luas, mulut kering dan gangguan jantung. Anda mesti menyebabkan muntah-muntah, memberi arang aktif kepada mangsa dan memanggil doktor.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar