Selasa, 10 November 2015

Lectin Adakah Assassins Sering Pemakanan

Lectin Adakah Assassins Sering Pemakanan

Lectin adalah sumber utama intolerans makanan dan juga alahan makanan. Mereka boleh membuat anda gemuk.

Anda mungkin tertanya-tanya, betul-betul apakah Lectin? Lectin adalah bahan yang amat kuat yang boleh bertukar penyangak dan kerja terhadap toleransi makanan dan biokimia. Lectin adalah protein yang merupakan sebahagian daripada sistem imun yang pokok. Lectin dapat menjaga tumbuhan semula jadi untuk membantu acuan pertempuran, parasit dan patogen. Kebanyakan penceroboh ini mempunyai komponen molekul gula. Lectin yang melekat kepada sebatian ini; ini Blok aktiviti dan metabolisme molekul gula dan berhenti penceroboh.

Michael Cutler, MD adalah seorang doktor keluarga disahkan, biasa dengan Lectin, dia mempunyai kepentingan tertentu dalam penyakit pencernaan dan degeneratif. Dia sendiri mangsa masalah pencernaan yang menyebabkan dia kehilangan sebahagian daripada usus beliau. Beliau adalah sumber banyak maklumat berikut.

Kebanyakan makanan tumbuhan yang kita makan mempunyai Lectin di dalamnya. Ini Lectin adalah gigih dan sangat tahan kepada kebinasaan. Sebagai contoh, dengan bahang membakar atau memasak mereka tidak mudah dimusnahkan. Mereka adalah pejuang yang sukar menentang musuh-musuh orang-orang asing loji dan penceroboh. Masalahnya ialah apabila mereka pergi penyangak sebagai bahan makanan ditelan oleh anda. Jurnal Neuropeptides melaporkan Lectin terdapat dalam gandum, kacang hijau, jagung, kentang dan kacang merah. (Terdapat banyak Lectin, yang termasuk dalam kumpulan-kumpulan makanan).

Lectin melakukan kerosakan mereka apabila mereka menyertai molekul gula yang wujud dalam usus atau darah. Apabila terikat kepada molekul gula mereka membuat ia aktif dan tidak berguna dan menyebabkan keradangan kronik. Lebih buruk lagi, kerana mereka direka untuk tumbuh-tumbuhan, mereka mudah menjadi penceroboh asing di dalam badan anda. Persatuan lectin dengan molekul gula kompromi sistem imun manusia kerana kompaun lectin yang dilihat sebagai orang asing.

Ini orang asing yang tidak diketahui kini menjadi musuh bagi melancarkan serangan terhadap. Ini menyebabkan tindak balas imun untuk musuh yang palsu. Serangan sistem imun manusia lectin ini kompleks dan dalam proses ini membawa kepada keradangan kronik.

Keradangan kronik tidak mudah dikenal pasti oleh tuan rumah mangsa. Pencernaan perut, gas, sindrom usus, masalah kulit, perut kembung, lendir yang berlebihan, sakit sendi dan kekakuan sering tidak diiktiraf sebagai dihubungkan dengan serangan leptin daripada makanan. Gejala-gejala ini boleh dihasilkan oleh tindak balas sistem imun untuk Lectin, walaupun tindak balas terlewat.

Penyakit autoimun juga boleh didiagnosis, tetapi ditandakan sebagai "etiologi yang tidak diketahui" (sebab). Serangan lectin memang tindak balas autoimun yang pergi mengamuk dan serangan tisu yang sihat. Usus bocor, yang disebabkan oleh keradangan, menyebabkan lectin untuk pergi melalui usus ke dalam darah, membuat tindak balas yang lebih teruk.

Salah satu Lectin paling biasa dan menyusahkan adalah gluten. Terdapat banyak Lectin tetapi gluten adalah salah satu yang paling teruk. Sekiranya mangsa penyakit seliak, ia akhirnya boleh membawa maut jika tidak diiktiraf; ia memusnahkan lapisan usus kecil di mana nutrien makanan diserap. Pemakanan menderita teruk. Gluten benar-benar perlu dikeluarkan daripada diet kerana keupayaan untuk mencerna dan menyerap makanan akhirnya akan musnah sama sekali. Gluten datang terutamanya dari gandum. Ia juga adalah perkara biasa dalam barli dan rai biji. Ia tersembunyi di tempat lain.

Makanan jika anda menggunakan pakej sering ditambah sebagai gam untuk memegang makanan bersama-sama. Ini tidak disenaraikan pada label apabila hanya mengesan jumlah. Bagi mereka yang memiliki sebuah mesin roti anda tahu tentang gluten. Kebanyakan tepung, kecuali tepung gandum, memerlukan penambahan gluten untuk membuat kerja yis dan mendapatkan roti meningkat.

Seperti yang dinyatakan, genetik adalah satu faktor yang besar dalam penyakit autoimun dan kemunculan penyakit ini boleh disebabkan oleh Lectin. Terdapat banyak kelas berlainan Lectin dalam makanan. Bagi sesetengah orang mereka makanan lectin dicampur tidak masalah dan adalah makanan yang baik untuk makan sementara yang lain menyebabkan keradangan gred rendah dan adalah makanan terbaik dielakkan.

Dr Peter D'Adamo telah menulis buku-buku yang mendedahkan kepentingan mengetahui makanan jawapan yang berbeza mengikut genetik anda. Dia ada hubung kait reaksi kepada makanan, terutamanya Lectin, kerana dikaitkan dengan jenis darah anda. Ramai yang mengikuti cadangan beliau untuk makanan untuk mengelakkan, untuk jenis darah mereka, bersumpah untuk manfaat mengelakkan makanan tertentu.

Kajian saintifik telah mula menyedari kepentingan Lectin, walaupun penemuan mereka lebih 50 tahun yang lalu. Anda boleh menjadi kekurangan zat makanan dan kurus atau anda boleh mengumpul pertambahan berat badan kerana lemak. Ini bergantung kepada tindak balas badan anda ke Lectin.

Jurnal Neuropeptides mengiktiraf leptins sebagai mengikat kepada reseptor insulin, dan sekali gus menjejaskan metabolisme glukosa. Ini boleh menyebabkan pengumpulan lemak kerana mereka mengganggu kimia badan anda.

Apabila glukosa berkumpul dalam darah, insulin diperlukan untuk memprosesnya. Tanpa insulin yang mencukupi dalam sel-sel (insulin rintangan reseptor) glukosa yang berlebihan mesti ditukar kepada triglycerides asid lemak. Asid lemak ini kemudian berhijrah ke katil lemak dalam badan dan disimpan sebagai lemak, yang meningkatkan berat badan anda.

The lectin, gluten, juga dikenali untuk menyekat CCK hormon selera makan (cholecystokinin) fungsi 's. CCK menyekat selera makan tetapi ia juga merupakan perangsang untuk pencernaan lemak dan protein. Tahap berkurangan daripada CCK boleh meningkatkan pengumpulan lemak di sebalik mengurangkan selera makan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar